ул. Хан Кубрат 30
Варна,
България
27.8847453
43.2212532
UserLikes
Име: ВИКТОРИ 05
Адрес: Варна, ул. Хан Кубрат 30
Телефони: text to image
Уеб сайт: http://www.scootersbg.net
E-mail: text to image
Отрасъл: Мотоциклети и мотопеди
Дейност:

Скутери

Ключови думи: пазарът на скутери, скутери, продажба на скутери

CATALOG.BG > ВИКТОРИ 05



Facebook





За нас

ВИКТОРИ 05 ЕООД е малка, но бързо развиваща се фирма за дистрибуция на скутери, части и аксесоари. Фирмата е официален представител за България на един от най-големите заводи в света за производство на скутери - ROADMASTER GROUP

След като дълги години са на пазара в САЩ, Канада и Европа, ние Ви предоставяме възможност да се докоснете до качеството на тези скутери директно от нас.

Без излишно оскъпяване и на атрактивни цени!


Пазарът на скутери, мотопеди и мотоциклети расте с над 100% годишно
Ръстът в продажбите отразява нуждата от насищане на все още неразвития пазар
Той е млад мъж, на около 30-35 години. Добре образован. Нотариус, адвокат или лекар. Така изглежда типичният купувач на мотопеди в България според повечето вносители.
През последната година интересът към закупуване на нови мотопеди и скутери нараства с висока скорост, а продажбите на нови мотори от всички класове са се повишили с 56% по официални данни на Съюза на вносителите на автомобили в България (СВАБ). Докато през 2006 г. са били внесени нови 299 мотоциклета, през 2007 г. техният брой е бил вече 467, а само за първите пет месеца на тази година - 254. Продажбите на тези превозни средства обаче са доста по-големи, защото много от вносителите не членуват в съюза. В бранша неофициално говорят за годишен ръст в продажбите от над 100%.
Най-продаваните марки през последните години са Peugeot, Piaggio и Yamaha, като тези три бранда си оспорват първото място. Цените на новите скутери варират от 1300 лева за 50-кубикови модели на китайските производители до 20 000 лева за най-скъпия модел (виж карето).
Ние сме в този бизнес от миналата година и определено чувстваме, че хората започват да проявяват все по-силен интерес към този начин на придвижване , казва Гергана Кирилова, мениджър внос-износ в компанията Scoot, която внася едноименната китайска марка скутери. Ниският разход на гориво (около 2 литра на 100 км), малките екс плоатационни разходи, избягването на големите градски задръства
ВИКТОРИ 05
ния и лесното паркиране са сред основните причини за повишения интерес.
Тези моторни средства решават проблема със задръстванията. Ако всеки ден работещ човек прекарва по един час в задръствания, ще си избие разходите за купуването на среден клас мотопед за около пет месеца , твърди Лъчезар Буюклийски, бранд мениджър на италианските марки Piaggio, Gilera и Vespa в Milano Motors.

В брой, или на лизинг

За повишения интерес спомага и възможността за плащане на лизинг. Дори вносителите на азиатски скутери, чиито цени са многократно по-ниски от европейските модели, предлагат разнообразни условия за изплащане на вноски. Най-разпространеният начин за изплащане е с потребителски кредит до 5 години. Той е по-удобен от традиционния финансов лизинг, защото не изисква задължително поставяне на аларма, маркиране и каско, а документите се обработват за един час. По данни на повечето вносители над 60% от скутерите и мотопедите се купуват на изплащане. И тъй като купувачи са главно хора, ценящи времето си, повечето вносители предлагат и услугата регистрация . Купуването на скутер, получаването на номер, регистрацията, отнема средно един работен ден. Все пак стоката е специфична - мотопедите имат нужда от сглобяване на предното колело, зареждане на акумулатора и т.н. , казва Кирилова.

Най-търсеното е...

Вносителите са категорични в едно - най-продавани са 50-кубиковите модели. И причината за това не е само че са евтини. Предимството на мотопедите с мотор 50 кубика е, че според закона може да се кара от всеки, който е навършил 16 години и има категория М и от всеки, който притежава шофьорска книжка. В повечето страни от ЕС обаче всеки, навършил 14 години, има право да кара мотопед до 50 кубика само с лична карта, а с категория М могат да се карат мотоциклети до 125 кубика. По-голямата кубатура дава по-голям комфорт и по-високи скорост и сигурност. По-малките не могат да се карат по магистрала, но се продават повече заради липсата на изисквания за специална шофьор
ВИКТОРИ 05
ска книжка , твърди Буюклийски.
През последната година се изменя съотношението в продажбите на скъпи и по-евтини мотори. Увеличава се интересът към по-високо позиционираната италианска марка Vespa, а някои клиенти са готови да платят до 30% по-висока цена, за да са собственици на мотопед от тази марка. Нова тенденция е и преминаването от сезонен характер на продажбите към целогодишен бизнес. Причината вносителите обясняват както с по-меките в последните години зими, така и с навлизането на нови продукти и технологии, които позволяват ползването на мотопеди дори през по-студените месеци. Купуват се аксесоари, осигуряващи възможност скутерите да се ползват извън сезона, като по-високо ветроупорно стъкло, специално наметало за вятър и др.

Допълнителните разходи

Гражданската отговорност за мотопедите и скутерите е в размер между 30 и 45 лева за 50-кубиковите модели, а за тези над 50 кубика - до 80 лева. Регистрацията в КАТ струва между 28 и 32 лева. Каското варира и е около осем процента (при Uniqa) и до 13% (при Generali). Плаща се и за задължителната каска - около 100 лева, а понякога и за допълнителен багажник, система за сигурност. Вече има и аларми, предназначени специално за скутери - те струват около 80 лв. и за разлика от автомобилните аларми не се захранват от акумулаторите, а разполагат със собствено захранване. Паркомясто в охраняеми паркинги също е евтино в сравнение с това на автомобила и обикновено струва около 10 лева на месец.

Още по-бързо

Очакванията на вносителите са за още по-високи ръстове на продажбите, защото пазарът все още е ненаситен. В съседните на България страни със сходен стандарт на живот и климат използването на мотопеди, мотоциклети и скутери е в пъти по-голямо. В три пъти по-малката по население Македония продажбите са два пъти по-големи, отколкото в България. А високата цена на бензина и нерешеният проблем със задръстванията в големите градове са още един фактор, който със сигурност ще доведе до сериозен ръст на пазара.
 
Открийте ни в Google+